بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها
به دانلودفا خوش آمديد. لطفا براي استفاده از تمامي امکانات سايت ثبت نام کنيد
بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها

بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها

نويسنده: فاطمه | تاريخ ارسال: جمعه 10 دی 1395

| موضوع: پایان نامه و پروژه های دانشجویی،، | بازديد: 77 بار | تعداد نظر:


دسته: محیط زیست 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 173 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 89 

دانلود پایان نامه بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها

 

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

دانلود پایان نامه رشته محیط زیست

بررسی جایگاه قانونی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیونهای بین‌المللی و نقش مطلوب آنها

 
 
مقدمه:
باید دید که آیا این نقش ها همان نقش های اصلی سازمان های غیردولتی زیست محیطی است؟ آیا آن ها به ایفای رسالت خود پرداخته‌اند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید دریابیم که نقش مطلوب و ایده‌آل آن ها چیست و چه انتظاراتی از آن ها می‌رود. آن ها در صحنه داخلی و بین‌المللی چه باید بکنند که نکرده‌اند و برای رسیدن به آن ها چه اقداماتی را باید انجام دهند. آنچه مطلوب است و راهی را که برای رسیدن به آن باید طی نمایند کدام است.در این قسمت پس از بررسی جایگاه قانونی سازمان های غیردولتی زیست محیطی در کنوانسیون ها ی بین‌المللی به بررسی نقش مطلوب آن ها می‌پردازیم. جایگاهی که آنان می‌توانند در داخل و در سطح بین‌المللی از جمله در سطح سازمان ملل ایفاء نمایند را برمی‌شماریم. همچنین به مسئله حق دادخواهی که از جمله نقش‌های مطلوب این سازمان ها می‌توان قلمداد نمود. در فصل جداگانه ای به نقد می‌پردازیم.
 
به سازمان های غیردولتی زیست محیطی، در معاهدات و کنوانسیون های بین‌المللی زیست محیطی اشاره گردیده است. جایگاه این سازمان ها در کنوانسیون های زیست محیطی بیانگر اهمیت آن ها در عرصه فعالیت های بین‌المللی ونقش مطلوبی است که آنان می توانند ایفاء نمایند. در کنوانسیون ها ی بین المللی نقش سازمان های غیر دولتی زیست محیطی در چهارمحور قابل بحث می باشد که عبارتند از: نهادینه کردن مشارکت های مردم، اطلاع رسانی، توسعه پایدار، همچنین آموزش مسایل محیط زیستی ودر اینجا به بررسی هر یک درکنوانسیون های بین المللی می پردازیم.
 
بابررسی کنوانسیون های زیست محیطی موجود توجه به امر مشارکت مردم در زمینه مسایل زیست محیطی دیده می شود. نکته مهم در این کنوانسیون ها آن است که متولی این امر را دولت ها دانسته است ودر جای جای مواد کنوانسیون ها به دولت ها تکلیف گردیده که امر مشارکت مردم را در مسایل زیست محیطی تسهیل نمایند وبرای این کار نیز از واسطه های دولت ومردم یعنی سازمان های غیردولتی استفاده نمایند. بدین شکل که دولت ها با در اختیار گذاشتن شرایط وزمینه مشارکت مردم با استفاده از سازمان های غیر دولتی ودرکنار این سازمان ها به امر مشارکت مردم دامن زنند.  وبعنوان همکار ودر کنار این ساز مان ها اقدام نمایند. همچنین به دولت ها تکلیف گردیده که درامر تصمیم گیری، برنامه ریزی واجرای امور زیست محیطی مشارکت مردم را فراهم نموده وانجام امور فوق با همراهی ومشارکت مردم صورت گیرد. ویکی از راه های مشارکت مردم را از طریق سازمان های غیردولتی دانسته است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمانهای غیردولتی

سازمانهای غیردولتی زیست محیطی

کنوانسیونهای بین‌المللی محیط زیست

نقش مطلوب سازمانهای غیردولتی زیست محیطی





دوستاني که مايل هستند مقاله خود را به فروش بگذارند با مديريت در تماس باشند.
اعضاي محترم سايت اگر مايل باشند ميتوانند مقاله هاي خود را با ديگر اعضا و کاربران به اشتراک بگذارند. در صورت تمايل مقاله خود را براي ما ارسال کنيد تا با نام خودتان در سايت منتشر شود.
از عزيزاني که مايل به نويسندگي و فعاليت در اين سايت ميباشند دعوت به عمل مي آيد. لطفا براي اين منظور با مديريت تماس بگيريد.
از کاربران و اعضاي محترم سايت خواشمندم ما را حمايت کنند تا بتوانيم قدرتمندتر از هميشه به فعاليت خود ادامه دهيم.
  • بازديد امروز : 18
  • بارديد ديروز : 27
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل ديروز : 3
  • بازديد کلي : 46695
  • تعداد اعضا : 10
  • افراد آنلاين : 1
  • اعضاي آنلاين : 0
  • امارگیر حرفه ای سایت

    
    وبلاگ نویسی | روانشناسی
    آموزش زبان | مسکن قزوین
    زبان انگلیسی | کوله پشتی

    امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت